Objednávejte s předstihem:
733 184 451 (v pracovní dny 8 - 14 hod)

O nás

Tato stránka je věnována popisu toho, jak firma začínala, jak se postupně vyvíjela a jaké cíle má do budoucna.

Kdo rád čte, ten si zde může počíst a koho to nezajímá, může přistoupit rovnou k objednávce. Za obojí budeme rádi.

        

Jak to začalo:

Úplně na začátku byl jen nenápadný kuchtík - Ryszard Niewdana - ctižádostivý a tvrdohlavý človíček, nabitý energií, který chtěl žít a pracovat naplno. Jako kuchař prošel několika podniky od obyčejných vesnických hospůdek, až po nejluxusnější pražské restaurace a hotely. Měl tu čest podílet se na přípravě pokrmů pro nejednu českou či zahraniční celebritu, včetně prezidentů Havla i Klause. Několik let pilně pracoval a vstřebavál do sebe zkušenosti až se v roce 2001 rozhodl, že bude svým vlastním pánem.

Zde se tedy datuji začátky fungování firmy. Vždy se všechno točilo kolem jídla. Provozovali jsme restauraci, pak k tomu přibyl i bufet a jídelna, až jsme si nakonec objevili skulinku na trhu a specializovali se na rozvoz obědů lidem pracujícím ve firmách v našem regionu (takto vznikl původní název firmy "Jídlo do práce").  

Jídlo do práce:

Ze začátku jsme rozváželi jídlo jen pár firmám v okolí restaurace. Byl to zajímavý přivydělek a tak jsem se rozhodli nabídnout tuto službu veřejně. Vznikl první web s názvem Jidlodoprace, kde si zájemci mohli přecíst informace a stáhnout jídelní lístek. Zájemců začínalo rychlým tempem přibývat a jednoho dne jsme zjistili, že už prodáme víc obědů na rozvozy než v restauraci. Přišlo první zásadní rozhodnutí - že je načase ukončit drahý provoz restaurace a soustředit se pouze na rozvozy obědů. Bylo třeba si najít vhodnější prostory k podníkání. První stěhování bylo do nepříliš velkých pronajatých prostor. Na rozjezd nám stačily, ale brzy jsem už zase měli málo místa, takže přišlo druhé stěhování, tentokrát už do vlastního a dostatečně velkého. Rozvozy obědů se samozřejmě vyvíjely a procházely různými změnami . Postupně jsme si vytvářeli svůj vlastní trh, vozili jsme každodenně obědy do mnoha Třineckých firem až najednou přišla konkurence v podobě restaurací, které začaly nabízet rozvoz meníček, čímž nám totálně zbořili zavedený systém. Přišlo tedy druhé zásadní rozhodnutí - soustředit se pouze na velké a stabilní zákazníky. Podepsali jsme tedy nové kontrakty a ukončili rozvoz obědů drobným odběratelům a jednotlivcům (bylo to bohužel nevyhnutelné). Vše se ustálilo a v současnosti vaříme každodenně cca 500 obědů a máme na starosti několik menších jídelen. Žádné další změny do budoucna neplánujeme.

Po celou dobu našeho fungování, souběžně s rozvozy obědů se u nás objevovali také zákazníci, kteří měli zájem o pohoštění na různého typu akce. A tak jsme vozili různá jídla na různá místa. Dováželi jsme Vám domů slavnostní obědy a rauty pro pár lidí, ale také obědy na velké akce, kde bylo potřeba nakrmit desítky i stovky lidí. Jídla byla rozmanitá, co si kdo přál to jsme se snažili splnit. Zprvu takové akce bývaly jen občas a stejně tak, jak to bylo na začátku s rozvozy obědů, byl to pro nás zprvu jen zajímavý přivydělek.

Nýdecké korýtko:

Zrodila se myšlenka, jak lépe využít kapacitu kuchyně mimo dobu kdy se vaří obědy (dělaly se jen v pracovní dny, brzy ráno a dopoledne). Chtělo to vymyslet něco, co by šlo nabídnout lidem jako hotový produkt. Něco, co by šlo dělat pořád ve stejné kvalitě i ve velkém množství. Chtělo to vymyslet nějaký trhák, hlavní produkt firmy, něco čím bychom se mohli prezentovat široké veřejnosti. Inspirace přicházely postupně a z nejrůznějších stran, až z toho jednoho dne vznikla sestava šestí druhů masa nazdobená na dřevěném korytě, kterou jsme se rozhodli nazvat Nýdecké korýtko (podle obce Nýdek, kde sídlíme). A bylo to, vyzkoušeli jsme, nabídli nejdříve naším ověřeným zákazníkům a když jsme viděli, že se to u nich chytlo, neváhali jsme, nabídli to veřejně a trochu jsme investovali do reklamy. No a od té doby jsme se ještě nezastavilismiley. Ovšem historie se zopakovala a také u korýtek následoval částečně stejný scénař jako tomu bylo kdysi u obědů. Opět jsem si vytvořili vlastní trh a postupně rozšiřovali území na které jsme schopni jezdit. A pochopitelně po nějaké době zase přišla konkurence - vyrojila se celá řada podniků, které začaly nabízet, více či méně zdařilé kopie našeho korýtka, případně velmi podobné produkty. Ale, konkurence je zapotřebí - pro nás to znamená neusínat na vavřínech a snažit se o udržení 100% kvality a  pro Vás, naše zákazníky, je určitě dobře, že máte možnost vyzkoušet i jiné varianty a pak se zase můžete vrátit k nám (mimochodem jedna z nejčastějších vět naších zákazníků je: "zkoušeli jsme korýtka tam i tam, ale to vaše, Nýdecké, je stejně nejlepší, příště už půjdeme jenom k Vám" ). Počet korýtek, která jsme už dovezli lidem se dá počítát v desítkách tisíců a zájem je stálé velký. V hlavní sezoně máme víkendy pravidelně vyprodány týden dopředu.

Jídlo bez práce, s.r.o.

Tím jak se firma postupně rozvíjela, došlo také k rozhodnutí, že už nestačí fungovat jako fyzická osoba (OSVČ), ale že je třeba dát tomu něco víc a proto došlo k přeměně na právníckou osobu (s.r.o.-čko) a tím pádem k  založení firmy, které jsme se rozhodli dát jméno "Jídlo bez práce, s.r.o." - mám za to, že tento název nějakým způsoběm vystihuje dohromady obě naše služby - jak "Jídlo do práce" tak "Nýdecké korýtko" - v obou případech to pro Vás znamená plný žaludek bez námahy.

Současnost: 

Firma už dávno není ONE MAN SHOW, ale na vysledcích naší práce se podílí více než 20-ti členný kolektiv kuchařů, řidičů, administrativních pracovníků a brigádníků. Společně za rok odpracujeme přes 30 tisíc hodin, najezdíme více než 100 tisíc kilometrů a nakrmíme asi 150 tisíc lidí. 

Budoucnost:

Stálé je na čem pracovat. Již nemáme cíle v podobě většich obratů a zisků. Výrobní kapacita firmy je využitá naplno a tak se spíše chceme soustředit na to, abychom si udrželi dobré jméno a tím si zajistili dlouhou budoucnost. Cílem našeho snažení je a nadálé bude vylepšovat kvalitu služeb v těch oblastech, kde je to jde a kde je to třeba. Jedna se zejména o oblasti jako je komunikace a péče o zákazníky, ale také zajíštění lepších pracovních podmínek a péče o zaměstnance (věříme tomu, že spokojený zaměstnanec odvede mnohem lepší prácí než nespokojený).

Obsah košíku
Celkem:
Zobrazit košík Vrátit se k nakupování